Easiest Way to Prepare Delicious Chili con carne

Chili con carne. This easy chilli con carne recipe is a quick and classic sharing option for a casual night with friends. Find out how to make it at BBC Good Food. You call it Chili, we call it Chilli Con Carne.

Chili con carne Deftige Chili con carne selber kochen und zubereiten - Rezept und Video. "Chili con Carne". Three little words that describe such a wonderful meal. It literally translates from Spanish to "Chili with Meat", and as generic as that sounds, it is filled with fantastic flavor. You can cook Chili con carne using 13 ingredients and 6 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Chili con carne

  1. Prepare 400 g of viande de bœuf hachée.
  2. Prepare 1 of oignon.
  3. You need 1 gousse of d'ail.
  4. It's 2 cuillères à café of concentré de tomate.
  5. It's 1 of sachet d'épice à Chili Ducros.
  6. You need of sel.
  7. You need 1/4 of de poivron vert.
  8. It's 1/4 of de poivron rouge.
  9. It's 3 of tomates.
  10. Prepare of thym.
  11. Prepare 1 of feuille de laurier.
  12. Prepare 400 g of haricots rouges.
  13. Prepare of huile d'olive.

With chunks of chuck roast, browned in bacon fat and cooked with red kidney beans, red chili and chipotle chili, onion, garlic, jalapeños, tomatoes, and lime juice. This easy chilli con carne recipe has loads of flavour but uses mainly store cupboard ingredients. Serve with rice, on jacket potatoes or nachos. All Reviews for Award Winning Chili Con Carne.

Chili con carne step by step

  1. Avant de démarrer la cuisson, je prépare tous les ingrédients, j'émince finement l'oignon et l'ail. Je coupe en petits dés les poivrons, et je concasse les tomates préalablement pelées et épépinées..
  2. Dans une sauteuse, je fais chauffer un filet d'huile d'olive, je fais revenir la viande hachée en bloc. Lorsque la viande est bien colorée, j'ajoute l'oignon, l'ail et le concentré de tomate, je remue bien..
  3. J'ajoute 1/2 sachet d'épice à Chili (libre à vous de mettre tout le paquet si vous aimez le fort épicé ou si vous avez plus de viande!!!), le thym et la feuille de laurier. Je mouille le tout avec un peu d'eau..
  4. J'incorpore ensuite les dés de poivrons et les tomates concassées. Je laisse cuire un peu en ajoutant un fond d'eau..
  5. J'égoutte les haricots rouges, je les ajoute à la préparation. Je mouille à moitié avec de l'eau, je sale..
  6. Je laisse cuire à couvert à feu doux pendant 45 minutes en remuant régulièrement. Servez bien chaud dans des bols avec un peu de persil finement ciselé, accompagné ou pas de tortillas et de riz..

You saved Award Winning Chili Con Carne to your Favorites. This Chilli Con Carne is a Classic. This belly warming dish of meaty, spicy joy is a regular on our dinner table. Chili con carne is een pittig Mexicaans gerecht gemaakt met vlees. Ook kun je chili con carne met sperziebonen maken.

SeeCloseComment